Thread Tools
Old September 14, 2003, 18:23   #1
Kramsib
Spanish CiversApolytoners Hall of FameCivilization IV PBEM
Emperor
 
Kramsib's Avatar
 
Local Time: 10:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Sep 2001
Location: PG's ID: 0000 Founder of PROGRESSIVE GAMES. Living in Leganés (Madrid), but born in SANTANDER
Posts: 5,957
Civ II: MISCELÁNEA IIº Juego Progresivo para Civ II MPGE
In English.

This thread is aimed to dealt with all doubts, questions, suggestions, etc., ... which can arise during the IInd JUEGO PROGRESIVO for Civ II MGE.

It is also aimed to show the rules and the Progresivo Sheet.

In this thread we will carry out the preparatives for the following edition of the Juego Progresivo.

The Progresivo sheet is attached, with it I will calculate all the punctuations and the rankings of this IInd JUEGO PROGRESIVO for Civ II MGE.

(Current Version 1.6, be careful most of titles are still in Spanish but do not worry we will translate it in the future.)

----------------------------------------------------------------------------------
En Español.

Esta thread está destinada a tratar todas las dudas, preguntas, sugerencias, etc., ... que puedan surgir durante el desarrollo del IIº JUEGO PROGRESIVO para Civ II MGE.

También está destinado a recoger el reglamento y la hoja progresivo.

En esta thread también se llevarán a cabo los preparativos para esta y la siguiente edición del Juego Progresivo.

Adjunto la Hoja Progresivo con la que se calcularán las puntuaciones y clasificaciones de este IIº JUEGO PROGRESIVO para Civ II MGE.

(VERSIÓN ACTUAL 1.6).

-EDIT-

Actualizada la versión 1.5 a 1.6, más robusta.

-----------------------------------------------------------------------------------

Link to the thread where saves are posted.

Civ II: IIº PROGRESSIVE GAME.

Link to the Hall of the game:

Civ II: HALL IIº JUEGO PROGRESIVO.
Attached Files:
File Type: zip hojaprogresivo1.6.zip (31.7 KB, 4 views)

Last edited by Kramsib; October 21, 2003 at 10:34.
Kramsib is offline  
Old September 14, 2003, 18:25   #2
Kramsib
Spanish CiversApolytoners Hall of FameCivilization IV PBEM
Emperor
 
Kramsib's Avatar
 
Local Time: 10:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Sep 2001
Location: PG's ID: 0000 Founder of PROGRESSIVE GAMES. Living in Leganés (Madrid), but born in SANTANDER
Posts: 5,957
REGLAMENTO DEL IIº JUEGO PROGRESIVO
FUNCIONAMIENTO DEL JUEGO PROGRESIVO.

1º. El organizador inicia la partida con las características elegidas por los participantes. Guarda la partida en el primer turno (4000 BC) antes de hacerse nada y luego la cuelga, en una thread abierta al efecto.

2º. Los participantes se descargan la anterior salvada de inicio, la cargan en su ordenador, juegan su partida y postean otra salvada, la correspondiente al turno final de la ronda, esto es, la salvada correspondiente al año 1 AD para la prmera ronda.

Los participantes postearán además de la salvada del turno final de la ronda, el score correspondiente a ese turno. Además y en el caso de que el jugador haya obtenido una victoria en su partida (nave espacial, conquista, ...) indicará también que ha obtenido una victoria, el tipo de victoria y el año en el que la ha obtenido.

3º. El organizador tomará estos datos al final de cada ronda y elaborará las clasificaciones siguiendo el criterio de "la tasa de crecimiento acumulativo por turno", de modo que el jugador que más hace crecer su score es el que más puntúa.

4º. A continuación, cada jugador retoma la ronda a partir del fin de la anterior, esto es, en el caso de la segunda ronda, los jugadores retoman su partida a partir del año 1 AD. Jugarán hasta el fin de esa nueva ronda, repitiéndose el proceso anterior ronda por ronda hasta que al menos un jugador consigue una victoria en su juego.

5º. Cuando un jugador consigue una victoria en el juego, el JUEGO PROGRESIVO termina en esa ronda, eso no implica que los demás jugadores tengan que dejar de jugar sus rondas, sólamente significa que esa será la última ronda que se juegue.

El jugador que consigue la victoria, postea la salvada del año en que obtuvo su victoria, guardará su partida justo en el instante posterior a conseguir la victoria sin cambiar de turno, y en el poste donde adjunte su salvada incluirá los datos anteriormente mencionados, el score obtenido tras hacerse efectiva la victoria y el año en que obtuvo la victoria y el tipo de victoria alcanzada.

Los demás jugadores continuarán jugando la ronda hasta que, o bien consigan victoria en su juego, o bien terminen la ronda.

Cuando el periodo de juego de esa ronda termine, se harán las clasificaciones de la ronda y clasificaciones finales.

Entre los jugadores que hayan obtenido una victoria en sus juegos, se darán bonificaciones tanto mayores cuanto más pronto hayan obtenido su victoria.

6º. Si un jugador es derrotado en su partida queda eliminado del Juego Progresivo (incluso si la IA lanza la nave espacial antes que él).

DISTRIBUCIÓN DE LAS RONDAS

La distribución de las rondas es diferente según el nivel de dificultad.

TODOS LOS NIVELES

1ª Ronda 4000 BC - 1 AD
2ª Ronda 1 AD - 1500 AD
3ª Ronda 1500 AD - 1850 AD
4ª Ronda 1850 AD - 1900 AD
5ª Ronda 1900 AD - 1950 AD
6ª Ronda 1950 AD - 2000 AD


CHIEFTAIN / WARLORD

1ª Ronda 200 Turnos.
2ª Ronda 100 Turnos.
3ª Ronda 100 Turnos.
4ª Ronda 50 Turnos.
5ª Ronda 50 Turnos.
6ª Ronda 50 Turnos.

PRINCE.

1ª Ronda 150 Turnos.
2ª Ronda 100 Turnos.
3ª Ronda 100 Turnos.
4ª Ronda 50 Turnos.
5ª Ronda 50 Turnos.
6ª Ronda 50 Turnos.

KING.

1ª Ronda 100 Turnos.
2ª Ronda 100 Turnos.
3ª Ronda 100 Turnos.
4ª Ronda 50 Turnos.
5ª Ronda 50 Turnos.
6ª Ronda 50 Turnos.


EMPEROR / DEITY

1ª Ronda 100 Turnos.
2ª Ronda 75 Turnos.
3ª Ronda 75 Turnos.
4ª Ronda 50 Turnos.
5ª Ronda 50 Turnos.
6ª Ronda 50 Turnos.

REGLAMENTO

REGLAS SOBRE LAS RONDAS:

1.1 El plazo para jugar cada ronda será de DOS SEMANAS a partir de que se postee la salvada de inicio, tras lo cual dará comienzo la siguiente ronda. Cada ronda comenzará en lunes y terminará el viernes de la semana siguiente (unos 12 días). En el fin de semana se realizarán las clasificaciones de modo que al lunes siguiente de comienzo la siguiente ronda.

1.2 Los comentarios sobre el desarrollo de las rondas se realizarán en los HALL, que son las threads dispuestas para esta finalidad, de modo que no se revele información privilegiada a los jugadores que aún no han jugado la ronda. Sólo el organizador y los jugadores que hayan posteado sus salvadas de la ronda en curso están autorizados a postear en los HALL.

REGLAS SOBRE LAS SALVADAS:

2.1 Sólo se admite postear 1 save por ronda y por jugador. En caso contrario el jugador que incumpla esta norma podría ser descalificado.

2.2 Los saves se postean en el thread de su ronda correspondiente y deben estar grabados en el turno correspondiente al final de la ronda (ver distribución de las rondas para más información). Recuerden no pasar el turno sin haberlo grabado antes, aunque en este caso se permite volver al autosave.

2.3 Con cada Save hay que incluir:

a) El Score del turno final de la ronda.
b) En el caso de obtener una victoria en el juego se incluirá el año en la que se obtuvo y el tipo de victoria obtenida (nave espacial, conquista, ...).

2.4 Se recomienda NO terminen sus rondas bajo la forma de gobierno ANARQUÍA, las condiciones especiales de este tipo de gobierno pueden desvirtuar la puntuación.

2.5 Se recomienda que guarden sus partidas a menudo y activen el AUTOSAVE para evitar pasarse el turno de fin de la ronda. Si un jugador no dispone del turno de fin de la ronda en el plazo establecido, será inmediatamente descalificado. En el caso de disponer de una salvada cercana al fin de la ronda se estudiará su caso a fin de permitirle volver a jugar esos turnos hasta el fin de la ronda.


REGLAS PARA EL JUEGO JUSTO:

3.1 No está permitido volver atrás en el juego, rejugar los turnos, para obtener más puntuación.

3.2 No está permitido observar las salvadas de otros jugadores hasta que no se ha posteado la salvada propia. Sólo el organizador está autorizado a ello por razones de control.

3.3 No está permitido observar los comentarios de otros jugadores en los HALL sin haber posteado la salvada propia. Sólo el organizador está autorizado a ello pero sólo en busca de dudas o preguntas que pudieran surgir o por razones de control.

3.4 No está permitida la manipulación de las salvadas con editores, modos trampa, o cualquier otro tipo de utilidades para obtener mayor puntuación.


3.5 La falsificación de los datos se castiga con la descalificación inmediata. Se exceptúa en este aspecto las erratas sin mala fe que los jugadores pudieran cometer.


FINAL DEL JUEGO PROGRESIVO

- EL JUEGO TERMINA CUANDO AL MENOS UNO DE LOS JUGADORES CONSIGUE UNA VICTORIA EN EL JUEGO (conquista, nave espacial, ...) PASÁNDOSE AL RECUENTO DE PUNTOS Y A LA CLASIFICACIÓN FINAL. (El jugador que consigue una victoria postea su salvada correspondiente a la fecha en la que alcanzó dicha victoria, esto es, salvará su partida justo en el instante posterior en que la victoria es obtenida, SIN PASAR DE TURNO, el resto de jugadores que no han obtenido victoria en su partida deberán terminar la ronda y postear su salvada en el turno del final de la ronda).

- Una derrota en el juego equivale a la descalificación, el jugador abandonará la partida. Por derrota en el juego se entiende todas aquellos tipos de derrota notificadas por el juego:

a) Que la IA lance el cohete espacial antes que el jugador humano.
b) Que la IA conquiste todas las ciudades del jugador humano.
c) Que se llegue al año 2000 y no se haya conseguido la 1ª posición en el Score.

SISTEMA DE PUNTUACIÓN.

PUNTUACIÓN DE LA RONDA = 1000 * r de Score + Bonus Victoria.

"r" de Score

Al final de cada ronda los jugadores postean el Score obtenido al final de la misma.

Este Score se introduce en la fórmula inversa del interés compuesto para hallar el crecimiento acumulativo del Score por turno, de modo que obtiene mayor puntuación quien más hace crecer su Score.

Esta fórmula es la siguiente:

r = ((X1/X0)^(1/t)-1)*100

X1 es el valor del Score en la ronda que se esté jugando.
X0 es el valor del Score en la ronda anterior.
t es el número de turnos de la ronda.
r es la tasa de crecimiento de Score por turno

Por último cada jugador recibe 1000 puntos por cada punto porcentual de r, esto es r*1000.

En la primera ronda, X0 tomará el valor de 10.

Bonus de Victoria

Aunque el juego bonifica la victoria con un mayor Score, se incluye un bonus por prontitud que diferencia entre varios jugadores que hayan conseguido victoria en el juego en función de si la han conseguido más tarde o más temprano. Dicho de otro modo, hay un bonus para aquellos que consiguen una victoria antes que el resto.

Este bonus se calcula de la siguiente manera:

Bonus Victoria = (2000 - Año de la victoria) * 2

Esto es, se conceden 2 puntos por cada año de diferencia con respecto al último año del juego.

Last edited by Kramsib; September 14, 2003 at 19:43.
Kramsib is offline  
Old September 14, 2003, 18:31   #3
Kramsib
Spanish CiversApolytoners Hall of FameCivilization IV PBEM
Emperor
 
Kramsib's Avatar
 
Local Time: 10:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Sep 2001
Location: PG's ID: 0000 Founder of PROGRESSIVE GAMES. Living in Leganés (Madrid), but born in SANTANDER
Posts: 5,957
Instructions in English.
Translated and restructured by Yaroslav

RULES OF THE SECOND PROGRESSIVE GAME


I. MEMBERS

1. The game is composed of an organizer-moderator and players; the organizer can be also a player, but this is not mandatory.


II. STRUCTURE OF THE GAME: THE ROUNDS.


2. The game is divided into rounds. In each rounds the players get some points: the player with more points at the end of the last round is the winner.

3. The number of rounds is six; the number of turns of each round depends upon the difficult level the game is play at (see Settings, below):

ROUNDS DISTRIBUTION

ALL LEVELS.

1st Round 4000 BC - 1 AD
2nd Round 1 AD - 1500 AD
3rd Round 1500 AD - 1850 AD
4th Round 1850 AD - 1900 AD
5th Round 1900 AD - 1950 AD
6th Round 1950 AD - 2000 AD

CHIEFTAIN / WARLORD

1st Round 200 Turns.
2nd Round 100 Turns.
3rd Round 100 Turns.
4th Round 50 Turns.
5th Round 50 Turns.
6th Round 50 Turns.

PRINCE.

1st Round 150 Turns.
2nd Round 100 Turns.
3rd Round 100 Turns.
4th Round 50 Turns.
5th Round 50 Turns.
6th Round 50 Turns.

KING.

1st Round 100 Turns.
2nd Round 100 Turns.
3rd Round 100 Turns.
4th Round 50 Turns.
5th Round 50 Turns.
6th Round 50 Turns.

EMPEROR / DEITY

1st Round 100 Turns.
2nd Round 75 Turns.
3rd Round 75 Turns.
4th Round 50 Turns.
5th Round 50 Turns.
6th Round 50 Turns.

4. At the end of each round (or at year a victory was achieved), the players must post their saves game. Along with the save, the players must post their current score, and, if they have won the game, the kind of victory (spaceship or conquest). The organizer will take this data and will make a classification based on the so-called “cumulative growing by turn rate”.

5. The players will continue playing the next round starting from the file they’ve posted.

6. When a player win the game, that rounds is considered the last round. All the others players can end this round until the last year of the round or until they won (what happen first), but no more rounds will be played. The final classification will be made after that round, giving bonus to all the players who won their game in the last round. This bonus is giving according to a “the earlier the victory, the bigger the bonus” scheme.

7. Each round must be played in approximately TWO WEEKS (14 days). The first round is usually started in Monday, and ending 12 days after (Friday). The next rounds start in Friday, and last 14 days (that is from a Friday to a Friday). The weekend after the end of each round is used by the organizer to post the partial classification updated to this round. [N.B.: The organizer can give more time for playing a round, if that is needed].

8. For commentaries about each round, a special thread will be opened (called ‘The HALL’). In these treads sensitive information can be published so all the players must keep from enter in this thread until they finished the round in course.

III. THE SETTINGS.

9. The settings of the game are voted at the begging of each game; with these settings the organizer starts a game, and post the file as the initial file which all players must start from. This is the beginning of the first round.

IV SPECIAL RULES FOR FAIR PLAY:

10. Only one saved is accepted by round and player.

11. The save file should be posted ONLY in the adequate thread, and they must be at the end of the last turn of the round. Please keep in mind the last year of the round, and try to not trespass it; however, in this case a roll-back to the AUTOSAVE can be accepted (the moderator should take the decision)

12. The players are asked to not end their rounds in ANARCHY, because this government has special rules who affect the point-calculation scheme.

13. The players are asked to save often and to active the AUTOSAVE in order to no trespass the limit. However, rolling-back to “correct” a mistake is NOT ALLOWED.

14. The players are asked to not consult others players save-game for each round until they’ve finished the same round.

15. The players are asked to not enter in the HALL thread of a round they have not finished yet, because sensitive information is revealed in these threads.

16. Cheat-mode, hex-editing and other ways of affect the score is NOT ALLOWED.

17. Data-faking is penalized with immediate banning from the game.

V. WINNING AND LOSING THE GAME.

18. As it has been told before, the game ends at the end of the round where at least one player has won their game.

19. The player who lost the game is considered to have ‘abandoned’ the game. There are three criteria for losing a game.

a) When the AI reaches Alpha-Centaury prior to the human player.

b) When the AI conquest all the human player’s cities.

c) When the player reaches the year 2000 and he has not the bigger score of the game.

VI. SCORE SCHEME.

20. For each round, the number of points is given by this formula:

(1000 * r) + Victory Bonus.

21. The r (cumulative score by turn rate) of the former formula is given by another formula:

r = ((X1/X0)^(1/t)-1)*100

where

X1 is the civ-score that was get at the end of this round.

X0 is the civ-score that was get at the end of the round just before this one. (In the first round a value of 10 is used for X0)

t is the number of turns of the round.

22. The Victory Bonus is calculated by this formula:

Victory Bonus = (2000 – year of victory) * 2

Is easy to understand why this formula favours the player who end the game before any other player.

Last edited by Kramsib; October 19, 2003 at 16:51.
Kramsib is offline  
Old September 14, 2003, 19:25   #4
Kramsib
Spanish CiversApolytoners Hall of FameCivilization IV PBEM
Emperor
 
Kramsib's Avatar
 
Local Time: 10:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Sep 2001
Location: PG's ID: 0000 Founder of PROGRESSIVE GAMES. Living in Leganés (Madrid), but born in SANTANDER
Posts: 5,957
VOTACIONES PARA LAS CARACTERÍSTICAS DE LA PARTIDA
*Tamaño del mapa: (Small / Normal / Large).
*Nivel de dificultad: (Prince / King / Emperor / Deity).
*Civilización:

El resto de características será Random.

Inscríbanse y voten por sus opciones siguiendo la plantilla anterior.

Muchas Gracias.





En primicia el cartel publicitario
Attached Thumbnails:
Click image for larger version

Name:	volcano0.jpg
Views:	151
Size:	228.3 KB
ID:	53308  

Last edited by Kramsib; September 27, 2003 at 08:49.
Kramsib is offline  
Old September 14, 2003, 20:18   #5
JCG
Prince
 
JCG's Avatar
 
Local Time: 03:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Feb 2002
Location: between a rock and a hard place
Posts: 998
Tengo ganas de participar, no obstante el que, como dije en el otro tema..."si es en deity me muero".
__________________
DULCE BELLUM INEXPERTIS
JCG is offline  
Old September 14, 2003, 21:44   #6
Dr. Nick
Spanish CiversApolytoners Hall of Fame
Deity
 
Dr. Nick's Avatar
 
Local Time: 05:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Oct 2000
Location: Mola mazo!
Posts: 13,118
Si juega Straybow o Yeibi pierdo.

Dr. Nick is offline  
Old September 15, 2003, 00:29   #7
N35t0r
C3C IDG: Apolyton TeamSpanish CiversDiplomacyScenario League / Civ2-CreationPtWDG2 Latin LoversC4DG Team Alpha CentauriansPSPB Team EspañolC4WDG Spamyard TeamBtS Tri-League
Emperor
 
N35t0r's Avatar
 
Local Time: 05:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Jan 2000
Location: ( o Y o )
Posts: 5,048
Juego y propongo:

Large / Emperor / Rusia

Odio cómo en diety la AI bribea hasta con roads....


una cosa, podríamos empezar a desarrollar un modpack para los progressive... un par mas de unidades, etc.. no?
__________________
Indifference is Bliss

Progressive Game ID #0023

Last edited by N35t0r; September 15, 2003 at 13:27.
N35t0r is offline  
Old September 15, 2003, 12:30   #8
Lautaro
Spanish Civers
Prince
 
Lautaro's Avatar
 
Local Time: 05:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Nov 2002
Location: Concepción
Posts: 827
*Tamaño del mapa: / (Large).
*Nivel de dificultad: Deity
*Civilización: Babilonios
__________________
" El espacio de Einstein no está más próximo a la realidad que un cielo de Van Gogh. La gloria de la ciencia no está en una verdad más absoluta que la verdad de Bach o Tolstoi, sino en el acto de la creación misma. Los avances de los científicos imponen su propio orden en el caos, como un compositor o un pintor impone el suyo; un orden que se refiere siempre a aspectos limitados de la realidad, influido por el marco de referencia del observador, que difiere de un período a otro, de la misma forma que un desnudo de Rembrandt difiere de un desnudo de Manet." -Arthur Koestler
Lautaro is offline  
Old September 16, 2003, 13:52   #9
Straybow
Civilization II Succession GamesSpanish CiversPtWDG2 TabemonoAlpha Centauri Democracy GameNationStatesGalCiv Apolyton EmpireTrade Wars / BlackNova TradersCivilization II Democracy Game
Emperor
 
Straybow's Avatar
 
Local Time: 01:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Dec 1969
Location: LF & SG(2)... still here in our hearts
Posts: 6,230
El Awrence: De cierto, solo uno ganara.

Tamaño grande
Nivel Emperor si prefieran los otros
Nombre del Civ no se importa a mi
__________________
(\__/) Save a bunny, eat more Smurf!
(='.'=) Sponsored by the National Smurfmeat Council
(")_(") Smurf, the original blue meat! © 1999, patent pending, ® and ™ (except that "Smurf" bit)
Straybow is offline  
Old September 16, 2003, 14:29   #10
Dr. Nick
Spanish CiversApolytoners Hall of Fame
Deity
 
Dr. Nick's Avatar
 
Local Time: 05:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Oct 2000
Location: Mola mazo!
Posts: 13,118
Tu avatar me trae gratos recuerdos, Stray...

"We are rich, sire. Rich. Rich! RICH!"

Dr. Nick is offline  
Old September 17, 2003, 01:09   #11
Straybow
Civilization II Succession GamesSpanish CiversPtWDG2 TabemonoAlpha Centauri Democracy GameNationStatesGalCiv Apolyton EmpireTrade Wars / BlackNova TradersCivilization II Democracy Game
Emperor
 
Straybow's Avatar
 
Local Time: 01:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Dec 1969
Location: LF & SG(2)... still here in our hearts
Posts: 6,230
Y tambien me parece a el, pero tengo barba completa
__________________
(\__/) Save a bunny, eat more Smurf!
(='.'=) Sponsored by the National Smurfmeat Council
(")_(") Smurf, the original blue meat! © 1999, patent pending, ® and ™ (except that "Smurf" bit)
Straybow is offline  
Old September 19, 2003, 06:13   #12
Kramsib
Spanish CiversApolytoners Hall of FameCivilization IV PBEM
Emperor
 
Kramsib's Avatar
 
Local Time: 10:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Sep 2001
Location: PG's ID: 0000 Founder of PROGRESSIVE GAMES. Living in Leganés (Madrid), but born in SANTANDER
Posts: 5,957
JCG
El Awrence
N3stor
Lautaro
Straybow

Sólo somos 5 (6 si me cuentan a mí), necesitamos más participantes para el IIº Juego Progresivo, estoy pensando en traducir el reglamento e invitar a algunas glorias de Civ II como Henrik , Dark Cloud, y alguno más, ...

La traducción la haría yo mismo pero es que me da una perezaaaa :lazy: . ¿Algún suicida dispuesto a hacerme el favor?
Kramsib is offline  
Old September 19, 2003, 06:52   #13
Dr. Nick
Spanish CiversApolytoners Hall of Fame
Deity
 
Dr. Nick's Avatar
 
Local Time: 05:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Oct 2000
Location: Mola mazo!
Posts: 13,118
Ehhhh... yo estoy a favor de la traduccion, pero me he olvidado el ingles en un ataque de amnesia. Ahora me viene de a ratos...

Dr. Nick is offline  
Old September 19, 2003, 14:19   #14
Lautaro
Spanish Civers
Prince
 
Lautaro's Avatar
 
Local Time: 05:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Nov 2002
Location: Concepción
Posts: 827
uffff, soy más que nulo para el inglés
__________________
" El espacio de Einstein no está más próximo a la realidad que un cielo de Van Gogh. La gloria de la ciencia no está en una verdad más absoluta que la verdad de Bach o Tolstoi, sino en el acto de la creación misma. Los avances de los científicos imponen su propio orden en el caos, como un compositor o un pintor impone el suyo; un orden que se refiere siempre a aspectos limitados de la realidad, influido por el marco de referencia del observador, que difiere de un período a otro, de la misma forma que un desnudo de Rembrandt difiere de un desnudo de Manet." -Arthur Koestler
Lautaro is offline  
Old September 20, 2003, 16:18   #15
yaroslav
Civilization II MultiplayerCivilization II PBEMSpanish CiversCivilization II Democracy Game: ExodusScenario League / Civ2-CreationApolytoners Hall of Fame
Emperor
 
yaroslav's Avatar
 
Local Time: 09:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Jun 2001
Location: Madrid, Spain, Europe
Posts: 7,795
Yo también me apunto.

Settigns:

Mapa Grande,
Deity,
Romanos

__________________
Trying to rehabilitateh and contribuing again to the civ-community
yaroslav is offline  
Old September 20, 2003, 18:40   #16
Straybow
Civilization II Succession GamesSpanish CiversPtWDG2 TabemonoAlpha Centauri Democracy GameNationStatesGalCiv Apolyton EmpireTrade Wars / BlackNova TradersCivilization II Democracy Game
Emperor
 
Straybow's Avatar
 
Local Time: 01:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Dec 1969
Location: LF & SG(2)... still here in our hearts
Posts: 6,230
Quizas los hombres de los Succession Games quieren jugar, sino no pueden leer Español…
__________________
(\__/) Save a bunny, eat more Smurf!
(='.'=) Sponsored by the National Smurfmeat Council
(")_(") Smurf, the original blue meat! © 1999, patent pending, ® and ™ (except that "Smurf" bit)
Straybow is offline  
Old September 20, 2003, 19:03   #17
yaroslav
Civilization II MultiplayerCivilization II PBEMSpanish CiversCivilization II Democracy Game: ExodusScenario League / Civ2-CreationApolytoners Hall of Fame
Emperor
 
yaroslav's Avatar
 
Local Time: 09:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Jun 2001
Location: Madrid, Spain, Europe
Posts: 7,795
I'll translate the rules and I'll publish them on Monday...
__________________
Trying to rehabilitateh and contribuing again to the civ-community
yaroslav is offline  
Old September 20, 2003, 19:47   #18
Dr. Nick
Spanish CiversApolytoners Hall of Fame
Deity
 
Dr. Nick's Avatar
 
Local Time: 05:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Oct 2000
Location: Mola mazo!
Posts: 13,118
Quote:
Originally posted by Straybow
Y tambien me parece a el, pero tengo barba completa
Es cierto! Vi las fotos esas hace rato, pero ahora que lo pieno...
Dr. Nick is offline  
Old September 24, 2003, 05:36   #19
Kramsib
Spanish CiversApolytoners Hall of FameCivilization IV PBEM
Emperor
 
Kramsib's Avatar
 
Local Time: 10:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Sep 2001
Location: PG's ID: 0000 Founder of PROGRESSIVE GAMES. Living in Leganés (Madrid), but born in SANTANDER
Posts: 5,957
Quote:
Originally posted by yaroslav
I'll translate the rules and I'll publish them on Monday...
Sería la caña que pudieses hacerlo.

Ok, aunque esto parezca que está algo parado seguimos esperando gente, confío en que ustedes también puedan buscar gente para hacer quórum. También espero que Jay vuelva pronto y se pueda incorporar.
Kramsib is offline  
Old September 24, 2003, 12:53   #20
Scouse Gits
lifer
Civilization II PBEMTrade Wars / BlackNova TradersGalCiv Apolyton EmpireApolytoners Hall of FameCivilization II Succession Games
Emperor
 
Scouse Gits's Avatar
 
Local Time: 08:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Nov 1999
Location: Liverpool, United Kingdom
Posts: 6,344
From what little I can understand - sounds fun - but I will need the rules translating ...

__________________
"Our words are backed by empty wine bottles! - SG(2)
"One of our Scouse Gits is missing." - -Jrabbit
Scouse Gits is offline  
Old September 24, 2003, 13:16   #21
SlowThinker
GameLeagueApolytoners Hall of Fame
King
 
SlowThinker's Avatar
 
Local Time: 10:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Jan 2000
Location: homeless, Praha, Czech Republic
Posts: 2,603
Finally a non-UFO! Hi, SG.
__________________
Civ2 "Great Library Index": direct download, Apolyton attachment
SlowThinker is offline  
Old September 24, 2003, 14:56   #22
La Fayette
Apolytoners Hall of FameCivilization II Succession Games
King
 
Local Time: 09:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Oct 2000
Location: Saint-Sulpice - France
Posts: 2,616
Quote:
Originally posted by Straybow
Quizas los hombres de los Succession Games quieren jugar, sino no pueden leer Español…
Aqui esta un hombre que puede leer ... entonces jugar.
La Fayette is offline  
Old September 24, 2003, 14:59   #23
Dr. Nick
Spanish CiversApolytoners Hall of Fame
Deity
 
Dr. Nick's Avatar
 
Local Time: 05:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Oct 2000
Location: Mola mazo!
Posts: 13,118
Welcome to all non-regulars!
Dr. Nick is offline  
Old September 24, 2003, 15:01   #24
La Fayette
Apolytoners Hall of FameCivilization II Succession Games
King
 
Local Time: 09:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Oct 2000
Location: Saint-Sulpice - France
Posts: 2,616
JCG
El Awrence
N3stor
Lautaro
Straybow
La Fayette

Somos 6
La Fayette is offline  
Old September 24, 2003, 15:17   #25
jasev
staff
Spanish CiversScenario League / Civ2-CreationPtWDG2 Latin LoversApolytoners Hall of FamePSPB Team Español
Moderator
 
jasev's Avatar
 
Local Time: 10:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Feb 2001
Location: at the Spanish Forum
Posts: 9,946
@Scouse Gits & La Fayette:
Welcome to our forum

@Todos los demás:
Cuidado con La Fayette, caballeros... echen un vistazo mañana por la mañana al Spanish Hall of Fame en la sección civ2 del Spanish Site: Nuestro nuevo non-regular ha conseguido la 2ª mejor puntuación del escenario "The defense of Madrid" (destruyó Córdoba y por eso perdió 4 puntos) y la mejor del escenario "Conquest of Mexico" con todos los puntos.

@Yaroslav:
Quote:
I'll translate the rules and I'll publish them on Monday...
Si necesitas ayuda, ya sabes dónde estoy...
__________________
"Son españoles... los que no pueden ser otra cosa" (Cánovas del Castillo)
"España es un problema, Europa su solución" (Ortega y Gasset)
The Spanish Civilization Site
"Déjate llevar por la complejidad y cabalga sobre ella" - Niessuh, sabio cívico
jasev is offline  
Old September 24, 2003, 15:56   #26
Kramsib
Spanish CiversApolytoners Hall of FameCivilization IV PBEM
Emperor
 
Kramsib's Avatar
 
Local Time: 10:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Sep 2001
Location: PG's ID: 0000 Founder of PROGRESSIVE GAMES. Living in Leganés (Madrid), but born in SANTANDER
Posts: 5,957
Lo que yo no se es donde está Yaros, espero que no le haya entrado la chunga con tanta traducción.
Kramsib is offline  
Old September 24, 2003, 16:13   #27
yaroslav
Civilization II MultiplayerCivilization II PBEMSpanish CiversCivilization II Democracy Game: ExodusScenario League / Civ2-CreationApolytoners Hall of Fame
Emperor
 
yaroslav's Avatar
 
Local Time: 09:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Jun 2001
Location: Madrid, Spain, Europe
Posts: 7,795
No, es que tengo una serie de entrevistas de trabajo ahora y estoy liadísimo repasando los apuntes de clase [En las entrevistas te pueden preguntar cosas de examen perfectamente - y lo hacen] Espero poder postear pronto la traducción (y que me contraten)
__________________
Trying to rehabilitateh and contribuing again to the civ-community
yaroslav is offline  
Old September 24, 2003, 17:08   #28
SlowThinker
GameLeagueApolytoners Hall of Fame
King
 
SlowThinker's Avatar
 
Local Time: 10:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Jan 2000
Location: homeless, Praha, Czech Republic
Posts: 2,603
La Fayette, you can speak with those UFOs? Ah, I remember, you are near Andes or Pyrenees or what...
__________________
Civ2 "Great Library Index": direct download, Apolyton attachment
SlowThinker is offline  
Old September 24, 2003, 19:33   #29
La Fayette
Apolytoners Hall of FameCivilization II Succession Games
King
 
Local Time: 09:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Oct 2000
Location: Saint-Sulpice - France
Posts: 2,616
Quote:
Originally posted by SlowThinker
La Fayette, you can speak with those UFOs?
Those UFOs have managed to create the best civ2 scenario site (and I have forgotten much of the spanish I learned a long time ago: both scenarios and language will be a good training for me ).
La Fayette is offline  
Old September 24, 2003, 23:24   #30
Unspeakable Horror
Spanish Civers
Emperor
 
Unspeakable Horror's Avatar
 
Local Time: 05:45
Local Date: November 2, 2010
Join Date: Oct 1999
Location: Buenos Aires, Argentina.
Posts: 5,575
Hi everyone and welcome to the Spanish Forum

Straybow! You never answered my questions What with the smurf and their meat in your sig? And the black band in your avatar?



----------------------------
Edit: I just found out the reason of the black band in your avatar
Sorry SG Althought you probably don´t know me I did read you in the past, for some reason I remember now the fight to use the Ironclad avatar with the other SG´s. Sorry SG
(I wish I had something better to say )
__________________
The Party seeks power entirely for its own sake. We are not interested in the good of others; we are interested solely in power. Not wealth or luxury or long life or happiness: only power, pure power.

Join Eventis, the land of spam and unspeakable horrors!
Unspeakable Horror is offline  
 

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 04:45.


Design by Vjacheslav Trushkin, color scheme by ColorizeIt!.
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
Apolyton Civilization Site | Copyright © The Apolyton Team